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Keem Jiyoung
“Art that Reveals ‘Non–Art’”, With Night’s Nape Between Our Jaws (P21, 2024)
“Keem Jiyoung: Memory Work and the Reification of Condensed Time”, Accelerating Realities Korean Artists Today, ARTASIAPACIFIC, 2023
“Unable to Succeed and be Sufficient”, 2022 Geumcheon Archive, Seoul Art Space Geumcheon, 2022
“Abstraction of ‘Robust but yet fragile verticality’”, Scattering Breath (P21, 2022)
“The Ethics of Suffering and Survival”, Incheon Art Platform Art Critic Program, 2021
“Essay on Keem Jiyoung - Leaning on time”, Time of Witnessing, YESUNG ENG, 2021
“Light as Bluish Reflection, Light as Red Temporality”, Glow Breath Warmth (WESS, 2020)
“A Resonance of Tomorrow”, 2019 SeMA NANJI RESIDENCY, Seoul Museum of Art, 2019
“Art in Practice after Sewol Ferry Disaster”, Young Korean Artists 2019: Liquid Glass Sea, National Museum of Modern and Contemporary Art, 2019
“Power of Destroying the Image”, Wind Beyond the Closed Windows (Sansumunhwa, 2018)
“Today's Growth”, Tilted Land Even Wind (O'newWall E'Juheon, 2015)
「‘미술 아닌 것’을 현시하는 미술」, ⟪밤의 목덜미를 물고⟫(P21, 2024)
「김지영의 기억 작업과 응축된 시간」, 『Accelerating Realities Korean Artist Today』, 아트아시아퍼시픽, 2023
「성공할 수 없고 충분할 수 없는」, 『2022 금천예술공장 아카이브』, 금천예술공장, 2022
「“용감하면서도 취약한 수직선”이 ‘추상적’이 되기까지」, ⟪산란하는 숨결⟫(P21, 2022)
「생존의 윤리」, 인천아트플랫폼 레지던시 비평 프로그램, 2021
「김지영 작가론 - 세월에 기대어」, 『목도의 시간』, 예성 ENG, 2021
「푸르게 비친 빛, 붉게 물든 시간의 빛」, ⟪빛과 숨의 온도⟫(WESS, 2020)
「내일의 공명(共鳴)」, 『2019 SeMA 난지미술창작스튜디오』, 서울시립미술관, 2019
「세월호 이후의 미술실천」, 『젊은모색 2019: 액체 유리 바다』, 국립현대미술관, 2019
「이미지를 부수는 힘」, ⟪닫힌 창 너머의 바람⟫(산수문화, 2018)
「오늘의 성장」, ⟪기울어진 땅 평평한 바람⟫(오뉴월 이주헌, 2015)
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